2017. május 26., péntek

Szőlőhegy 2017.04.27. - 2017.05.26.

Van egy szőlőhegy Abaliget határában. Amolyan igazi elhagyatott terület, régi pincékkel, öreg gyümölcsfákkal, szőlőtőkékkel, kis kaszálókkal és persze remek madárvilággal. Ha ezeket az úttalan utakat járom, és belesek egy-egy elhagyatott présházba, kicsit mindig úgy érzem, mintha a múltba tekintenék vissza.
Mikor a tél már az utolsókat rúgja, és a tavasz kezdi átvenni a helyét, a szőlőhegyen megmozdul az élet, és én is egyre gyakrabban keresem fel ezt a vidéket.

Idén sem volt ez másképp. Márciusban már távcsővel jártam a környéket, figyeltem a madarak mozgását, és ekkor bukkantam rá egy nagy, kiszáradt fára, mely a domboldalból nézve pont a Mecsek elé emelkedett.
A helyszín ideálisnak tűnt, így április végén már lessátorral érkeztem. Bár az itt készült fotók nem lettek kirobbanóak, hiszen a nagy távolság és a természetes beülők is nehezítették a dolgomat, de azért élveztem az itt eltöltött időt, és azt hiszem, hogy alapvetően ez a legfontosabb.

2017.04.27.
Lessátor a szőlőhegyen
                                                                                                                  

Szajkó - Garrulus glandarius

Szajkó - Garrulus glandarius

Zöldike - Carduelis chloris

2017.04.28.
Vadgerle - Streptopelia turtur

Zöldike - Carduelis chloris

2017.05.26.
Zöld küllő - Picus viridis

Tövisszúró gébics - Lanius collurio

Szürke légykapó - Muscicapa striata

Gyurgyalag - Merops apiaster

Tövisszúró gébics - Lanius collurio

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése