2014. július 28., hétfő

Csak egy nap Gemencen 2014.07.28.

Még Július folyamán, egy nagyon izgalmas hetet tölthettem Gemencnek, a Báta felett elterülő részeinek felfedezésével, és megismerésével. Ezen útjaim során leltem egy olyan helyre, ahol a vízparton rendszeresen felbukkantak szarvasbikák kisebb-nagyobb csapatai, hol inni, hol táplálkozni, hol pedig csak hűsítő menedéket keresni a délutáni forróság, és a szúnyogok elől.
De nem is ragozom tovább, hiszen ennek történetét egyszer már megírtam:

Szóval a dolog ott folytatódik, hogy édesapámnak is szerettem volna megmutatni ezt a csodás helyet...
Többszöri nekifutásra ki is jutottunk a helyszínre, majd felkészülve a szúnyoginvázióra nekiláttunk a fotózásnak.
Kezdtem aggódni, mert rohamosan fogyott az időnk, és a bikák még sehol sem voltak. A keresőben kémleltem a túlparton magasodó erdőt, mikor fehér ágvégre lettem figyelmes, aztán szép lassan, az árnyakból három alak bontakozott ki! Nehezen követtük őket a sűrűben, de egy idő után távolodni kezdtek a parttól, majd nyomukat vesztettük.
Időközben, jobbra, a távolban egy hatalmas test tűnt fel a parton. A nagy távolság ellenére is lenyűgöző a látvány...

Gímszarvas - Cervus elaphus



Míg ez a fenséges állat kötötte le a figyelmünket, az előbbi árnyak napvilágot láttak, és hamarosan már három szarvasbika tépte előttünk a sulymot, mit sem törődve lelkes kattogtatásunkkal...

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

A bikák nyugodt viselkedésének köszönhetően, még néhány rövid videó készítésére is jutott időm:







Feledhetetlen élmény volt, és örülök, hogy ezt édesapámmal is megoszthattam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése