2017. május 2., kedd

Talpalatnyi víz 2017.05.02.

Nem különösebben szép hely, csak egy szántóföldön kialakuló kisebb belvízfolt az út szélén. Számomra mégis meghatározó, hiszen itt láttam gyerekkorom első partimadarait, a bíbiceket, és ha csak távcsővel is, de azóta is évről évre ellátogatok ide. Komolyabb fotózásba azonban sohasem vágtam bele.

Tavasz lévén témák szempontjából épp a bőség zavarával küzdöttem, de május elején végül azért sikerült egy délutánt rászánnom erre a régóta dédelgetett elképzelésre. A víz napról-napra fogyott, így a helyszínre érve már éppen csak talpalatnyi vízfelület fogadott. Ha már eljöttem idáig, gondoltam mit veszíthetek, felállítottam lessátramat a nyakig érő sárban, és megkezdtem a hosszas várakozást. A nap tűzött, a sátor pedig alaposan felforrósodott, így a nap folyamán jócskán megizzadtam, de nem hiába, a jó fényekkel szerencsére a madarak is megérkeztek.
Sajnos a bíbicek ezúttal távol maradtak, de a barázdabillegetők, réti cankók és seregélyek végül nem hagytak téma nélkül.

A kusza környezet miatt a fotók nem lettek valami letisztultak, de azért örültem az apró sikernek, és természetesen nem adom fel, a jövőben is szemmel fogom tartani a területet, hátha legközelebb nagyobb szerencsém lesz.

A ragadós sáron felállított lessátor
                                                                                                                  

Barázdabillegető - Motacilla alba

Barázdabillegető - Motacilla alba

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Seregély - Sturnus vulgaris

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Réti cankó - Tringa Glareola

Barázdabillegető - Motacilla alba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése