2015. augusztus 7., péntek

A holtág partján 2015.08.03. - 2015.08.07.

Idén nyáron is lehetőségem adódott pár napot nagyszüleimnél tölteni Dunaszekcsőn.

2015.08.03.
Megérkezésem délutánján, utam rögtön a kedvenc holtágamhoz vezetett. Annyira sekély víz fogadott, hogy az eddig rejteket nyújtó sás túl messze került a parttól, így más álca után kellett néznem. Egy kis kutakodás után meg is találtam az ideális helyet, egy öreg fűz tövében. Két botot magam elé szúrva fellógattam egy zöld hálót, ami már kellő rejteket nyújtott, és el is kezdhettem a fotózást.

Hevenyészett álcám

Nagy mozdulatlanságomban, a békák ideális
pihenőhelyet véltek felfedezni bennem

Kis kócsag - Egretta garzetta
és
Billegetőcankó - Actitis hypoleucos

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Gímszarvas - Cervus elaphus

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

2015.08.04.
Hajnal
Mivel a helyszín délután már több ízben is jól szerepelt, gondoltam egyszer meg kellene itt próbálkozni hajnalban is. Még az éj leple alatt kibicikliztem a területre, és a pirkadat már beálcázva, a fényképezőgéppel a kezemben fogadott. Sajnos az eredmény mindössze egy kiadós délelőtti fejfájás volt a kialvatlanság következtében.

Kecskebéka - Rana esculenta

Délután
A nagy meleg elmúltával már ismét úton voltam. Biciklimmel tettem egy nagyobb túrát, hogy Gemenc más részeit is felfedezhessem. Fotós szempontból nem volt különösebb eredménye a dolognak, de azért szép helyeket ismerhettem meg.

Barna kánya - Milvus migrans

Nyéki-Holt-Duna

2015.08.05.
A nap elég unalmasan telt, de szerencsére nem lankadt a figyelmem, és az előttem halászó rétisast sikerült lekövetnem, és ideális távolságban elcsípnem. Nagyon sajnáltam, hogy a jelenet nekem pont háttal zajlott, de talán tartogat még számomra lehetőségeket ez a hely a jövőre nézve is.

Rétisas - Haliaeetus albicilla

Rétisas - Haliaeetus albicilla

Rétisas - Haliaeetus albicilla

Rétisas - Haliaeetus albicilla

2015.08.06.
A délután a visszatérések jegyében zajlott, hiszen az eddigi két főszereplő közül, a szarvasnak és a sasnak is ugyanazon példánya került elém.
A bika jóval messzebb jött ki a vízre mint múltkor, azonban a szép környezetnek, és már a bőgésre utaló viselkedésnek köszönhetően ismét készülhettek szép felvételek, ráadásul a fotózás vége felé, a fényekkel is hatalmas szerencsém volt.
A rétisas pedig, ha nem is adott elő olyan szép jelenetet mint tegnap, méltóságteljes siklásával a holtág vize felett mindig elvarázsol.


Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus


Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus


Gímszarvas - Cervus elaphus

Rétisas - Haliaeetus albicilla

Rétisas - Haliaeetus albicilla

Rétisas - Haliaeetus albicilla

"Rivaldafény"
Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

2015.08.07.
Hajnal
Már nem nagyon kívántam a hajnali kelést, de utolsó nap lévén gondoltam megkétszerezem a fotózások számát, és reggelre is kiültem. Sajnos a gyenge forgalom, és gyér fények csak amolyan "művészkedésnek" engedtek teret a csapatosan érkező kis kócsagokról.

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Délután
Az utolsó nap utolsó délutánján már nem is annyira a fotózással, mintsem inkább a hangulattal foglalkoztam. Megcsodáltam a holtág végében keresgélő fekete gólyát, gyönyörködtem az idén elsőként felharsogó szarvasbika hangjában, és búcsúztam a tájtól.

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Barna kánya - Milvus migrans

Ezúton is köszönöm nagyszüleimnek, hogy lehetőséget biztosítottak ezeknek a csodálatos napoknak a megélésére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése