2015. február 10., kedd

Tél Gemencen 2014.12.30., 2015.02.10.

2014.12.30.
A közelgő államvizsgára való felkészülés, és a görögországi fotózás körüli szervezkedés közepette elég kevés szabadidőm maradt, de mikor István barátom meghívott egy téli nagyvadfotózásra, nem tudtam nemet mondani, és hamarosan már az autópályán robogtam Szekszárd felé.
Mivel a hó nagyban nehezítette a közlekedést, jócskán rászámoltam az indulásra, így már egy órával korábban megérkeztem a megbeszélt helyszínre. Hogy át ne fagyjak, tettem egy kisebb sétát a környéken, megnézegettem a tarlón táplálék után kutató őz csapatokat, figyeltem a nyomokat, és hangolódtam a fotózásra.
Hamarosan István is befutott, felcihelődtünk, és indultunk a területre. Sajnos nem jól indult a nap... nem messze a vadföldtől, amin fotóztunk, favágók dolgoztak, és néhány agancsot kereső ember is elhaladt a közelünkben.
Elég kemény hidegek jártak akkor, és a hosszas eseménytelen ücsörgésben szépen át is fagytunk, mikor a tisztás túlsó felén kiszúrtam az erdőben vonuló szarvasokat. Mire észbe kaptunk, már ott voltak előttünk, és hamarosan az 1,4x-ezőt lecsavarva is csak szűkösen fért egy-egy bika a keresőbe.
Talán majd a képek és videók beszélnek helyettem, mert az élmény leírhatatlan:


Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Őz - Capreolus capreolus

Őz - Capreolus capreolus

Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

2015.02.10.
A sikeres államvizsga és a túrkevei fotózás után, ismét kaptam egy meghívást. Ugyanott próbálkoztunk, mint decemberben, de annak ellenére, hogy nem volt egy rosszul sikerült fotózás, sem fények, sem fajok tekintetében nem sikerült felülmúlnunk a korábbi alkalmat.

Leshely


"Tornasor"
Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

Vaddisznó - Sus scrofa

Gímszarvas - Cervus elaphus

Vaddisznó - Sus scrofa

"Árnyék"
Vaddisznó - Sus scrofa 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése