2015. február 14., szombat

Vendégségben a Mecsek túloldalán 2015.02.11., 2015.02.14.

Mivel a tél folyamán idén a madáretetést leszámítva nemigen jutott időm saját projektekre, nagyon örültem a rengeteg meghívásnak.
Ezúttal Völgyi Sanyi barátomtól kaptam meghívást ölyves lesébe (amit ezúton is köszönök), melyet a hollók is rendszeresen látogatnak. Pár nappal a fotózás előtt elkísértem az etetésre, így a les holléte mellett más hasznos tapasztalattal is gazdagabb lettem.

2015.02.11.
Bár a fények csak délutánra váltak fotózásra alkalmassá, már korán reggel megérkeztem a rejtekhelyre, hogy a madarak minél hamarabb visszatérhessenek a csalira, és folytathassák nyugodt táplálkozásukat. Sokáig nem érkezett senki, így csak a les mellett elhelyezett kismadár etető hatalmas forgalmának nézegetésével múlathattam az időt.
Már kezdtem reményvesztetté válni, mikor egy egerészölyv landolt a beülőn. Egy ideig hagyta magát fotózni, sőt még "pózolt" is, majd rávetette magát a csalinak kiszórt nagy mennyiségű dögre. Hamarosan a hollók is megjelentek, de ők már nem húzták az időt a rönkön való ücsörgéssel, rögtön a zsigerekre szálltak.
A Nap lement, én pedig a hosszú órák után boldogan távoztam, hiszen nem volt hiábavaló a várakozás.

Leskunyhó

Kilátás a lesből

Nagy fakopáncs - Dendrocopos major

Nagy fakopáncs - Dendrocopos major

Egerészölyv - Buteo buteo

Egerészölyv - Buteo buteo

Egerészölyv - Buteo buteo

Egerészölyv - Buteo buteo

"Halló, tessék"
Egerészölyv - Buteo buteo

Egerészölyv - Buteo buteo

Nagy fakopáncs - Dendrocopos major
és
Széncinege - Parus major

2015.02.14.
Pár nap múlva már Édesapámmal érkeztem a helyszínre, azonban a kettőnk számára szűkösnek bizonyuló lesben eltöltött órák nem hoztak eredményt.

Egerészölyv - Buteo buteo

Úgy látszik valahol ezen a ponton szakadt vége a télnek, és kezdődött meg a még sok élményt ígérő tavasz...

2 megjegyzés: