2014. augusztus 13., szerda

3 nap, 3 éjjel - 2014.08.03. - 2014.08.13.

A történet egy e-mail-lel kezdődött, melyet Völgyi Sanyitól kaptam (www.volgyisandor.extra.hu), és többek között a következőket tartalmazta: A Pellérdi halastó egyik szegletében "eszményiek a feltételek a partimadarazáshoz"...

Egy kis utánajárással, és Sanyi segítségével sikerült megismerkednünk az új bérlővel, így ismét látogathattuk ezt a városhoz oly közel fekvő, mégis csodálatos élőhelyet.


2014.08.03.

Az első látogatást családom társaságában ejtettem meg. Mindig magával ragad ennek a helynek a hangulata, a számtalan partimadár, a kanalasgémek csapatai, és a víz felett cikázó szerkőfélék.
Ahogy haladtunk a tó déli partja felé, az utat benövő növényzet egyre sűrűsödött, így rövidnadrágban, és félcipőben érkező szüleimnek kezdett elmenni a kedvük a sétától, majd vissza is fordultak. Szerencsémre, én hosszú nadrágban és gumicsizmában mentem, így nem volt akadálya, hogy megkerüljem a tavat. A szederinda még így is jól összevagdosott, de a szüleim által felriasztott kanalasgémekről készíthettem néhány igazán jól sikerült felvételt...

Kis kócsag - Egretta garzetta

"Kanálkészlet"
Kanalasgém - Platalea leucorodia

"Balett"
Kanalasgém - Platalea leucorodia


2014.08.08. - 2014.08.09.

Nyolcadikán délután édesapámmal érkeztem a tavakhoz, hogy kiválasszuk a megfelelő helyszínt a fotózásra. Elég sok holmi összejött, hiszen nem csak a délutánt, hanem az éjszakát és a hajnalt is szerettem volna lesben tölteni, ami a fotósfelszerelésen, és a lessátron felül, bőségesen gyarapította a szükséges csomagok számát.
Mivel harmadikán még a tó végében fekvő területek tűntek ideálisnak, felcihelődtünk, és a holmi felével nekivágtunk az útnak. A tó rohamosan apadt a napokban, így ezek a területek már teljesen más arculattal fogadtak bennünket, de azért így is fotózásra érdemesnek találtuk.
Mikor a második adagért érkeztünk az autóhoz, felvetődött az ötlet, hogy a tó elejében lévő részeket is meg kéne nézni... A puha iszapban, nehezen, de alaposan bejártam a területet, és meg is találtam az ideális helyet a fotózásra. Beláttuk, hogy ennél rosszabbul nem is csinálhattuk volna, de erőt vettünk magunkon és visszahoztuk a már kivitt dolgokat a tó végéből, és sötétedésre már minden a helyén volt.
Sátramat felállítottam a víz határán, a "tábori" felszerelést elrendeztem, és a rövid búcsúzkodás után, még egy kis esti fotózásra is maradt időm.


                                                                                                             


Bakcsó - Nycticorax nycticorax

Szárcsa - Fulica atra

Az éjszakai alvásból, éjszakai virrasztás lett. A teliholdnak köszönhetően egész jók voltak a látási viszonyok, így megfigyelhettem egy, a sátramtól mindössze néhány méterre halászgató bakcsót.
Bár több ízben is megszakítva, azért sikerült két órát aludnom, így a hajnali fotózásba már "teljesen kipihenten" vághattam bele, és szerencsére nem is unatkoztam.

Nagy kócsag - Egretta alba

"Hajnali színek"
Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Kis kócsag - Egretta garzetta

Füstös cankó - Tringa erythropus

Füstös cankó - Tringa erythropus

Gólyatöcs- Himantopus himantopus

Gólyatöcs- Himantopus himantopus

Nagy kócsag - Egretta alba

Nagy kócsag - Egretta alba

Füstös cankó - Tringa erythropus

Gólyatöcs- Himantopus himantopus

Gólyatöcs- Himantopus himantopus



2014.08.10. - 2014.08.11.

A stratégia hasonló volt a múltkorihoz, de mivel már elég későn értem ki, az esti fotózásból nem lett semmi. Viszont éjszaka ismét megindult körülöttem az élet, és ezúttal már néhány dokumentum fotó is készült.

"22:51"
Bakcsó - Nycticorax nycticorax

"23:47"
Kanalasgém - Platalea leucorodia


Hajnal:

Kis kócsag - Egretta garzetta

"Füst a tavon"
Füstös cankó - Tringa erythropus

Füstös cankó - Tringa erythropus

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Kis kócsag - Egretta garzetta

Füstös cankó - Tringa erythropus

Füstös cankó - Tringa erythropus

Billegető cankó - Actitis hypoleucos

Guvat - Rallus aquaticus


2014.08.12. - 2014.08.13.

Ezúttal sem alakultak másképp a dolgok.
Nagyon megtetszett ez a kint alvásos lesezés, és így, a hajnali remek fotózási lehetőség mellett, az éjszaka még plusz élményekkel is megajándékozott.
A mai reggelt, az előttem lévő tórészre leszálló néhány tucat szürke gém, és a sárszalonka jelenléte tette érdekessé.

Füstös cankó - Tringa erythropus

Szürke gém - Ardea cinerea

Füstös cankó - Tringa erythropus

Nagy kócsag - Egretta alba


Billegető cankó - Actitis hypoleucos

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Szürke gém - Ardea cinerea

Közép sárszalonka - Gallinago gallinago

Kis kócsag - Egretta garzetta

Vízityúk - Gallinula chloropus

Csodálatos, és feledhetetlen élmény volt... remélem jövőre, ugyanígy, ugyanitt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése