2014. július 27., vasárnap

Balaton, kicsit másképp 2014.07.19. - 2014.07.27.

Ahogy az lassan már megszokottá kezd válni, én még a balatoni nyaralásokat sem "normális" keretek között töltöm...

Míg a család többi tagja a nagy tó hűsítő vizét, vagy a zsúfolt partok mozgalmas világát keresi, én itt is a nádast járom, és igyekszem kihasználni az otthonitól eltérő viszonyokat. Úgy látszik, már édesapámat is kezdem elvadítani, mert egyre gyakrabban csatlakozik hozzám ezeken az utakon...


2014.07.19.

Az első délutánt, egy már ismert vadászles meglátogatásával kezdjük, ami már több ízben remek lehetőséget engedett, a madarak röptében történő megörökítésére. Bár a madarak jól mozognak, a legjobb képek, mégis egy permetező repülőgépről készülnek...

Nyári lúd - Anser anser




2014.07.20.

A mai délután elég sok letekert, és legyalogolt kilométerrel, és elég kevés értékelhető képpel zárult...
Ám az az egy kép ami készült, így is nagyon boldoggá tett. Épp a Fonyódtól délre található Nagyberekben lézengtem, mikor egy verébszerű madár leszállt mellém, egy növény takarásába. A fényképezőgépet szememhez emelve, óvatosan oldalra léptem, és elkészítettem életem első értékelhető képét egy nádi sármányról.

Nádi sármány - Emberiza schoeniclus


2014.07.21.

A délutánt már ismét a röppképezős lesen töltöttem.... Nem voltak szép fények, mégis szeretem itt múlatni az időt. Ez az a hely, ahol ha nem történik semmi, még akkor is van látnivaló, és itt, a sűrű nádasok madara, a vörös gém is egész gyakran szem elé kerül.

Vörös gém - Ardea purpurea

Vörös gém - Ardea purpurea

Dolmányos varjú - Corvus cornix

Nyári lúd - Anser anser


2014.07.22.

Tegnap, már második ízben figyelhettünk meg, egy több száz fős libacsapatot, a lessel átellenes kaszálón.
Több se kellett, ma reggel biciklire pattantunk, és utánajártunk a dolognak. A libák ma is ott voltak ahol "kellett", mi pedig ezen felbuzdulva, rögtön elbicikliztünk Ordacsehibe, megszerezni az engedélyt, egy lessátor állítására. Nagyon kedélyesen fogadtak bennünket, és még egy vödör búzával is elősegítették sikerünket.
Mielőtt hazatértünk volna, mégegyszer kinéztünk a területre, hogy megvitassuk a lessátor pontos helyét, és kapva az alkalmon, egy kis leselkedésre is felültünk az egyik közeli magaslesre, a csöpörgő esőben.
Két szarvastehén lépett ki borjaival a kis csatornára, és mivel nem időztek sokáig, mi is jobbnak láttuk ha az ég leszakadása előtt távozunk...

Gímszarvas - Cervus elaphus

Nyári lúd - Anser anser


2014.07.23.

Hajnali négykor ébredtem, de a zuhogó eső miatt, hamar úgy döntöttem, hogy a libafotózást másnapra halasztom, így kicsit elkeseredve, de azért nagy ellenállást nem tanúsítva aludtam vissza.

Délután ismét a megszokott magaslesre ültünk fel... Nem hiába! Volt szarvas, kabasólyom, és elkészítettem életem eddigi legjobb vörös gém fotóját is.

Kabasólyom - Falco subbuteo

Vörös gém - Ardea purpurea

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Fehér gólya - Ciconia ciconia




2014.07.24.

Hajnalban óvatosan kinéztem, de az ég tiszta volt, így indulhattam libát fotózni.
A lest kelet felé tájoltam, így a hajnalt ellenfényben, a délutánt pedig hátfénnyel fotózhattam végig... Na és persze a két fényviszony közötti átmenet alatt, még alvásra is jutott időm.
Olyan délután egy óra felé járhatott az idő, mikor egy liba méretű madarat veszek észre, a lessel szemben... óvatosan ráfordítom az objektívet, de ebben a pillanatban nagyot dobbant a szívem, és nem akartam elhinni amit látok. Egy nagy póling!
A fények elég erősek, így a déli órákban, de a madár jön, én pedig reszkető kézzel exponálok. Mikor elhaladt a sátor mellett, gyorsan visszanéztem a felvételeket, hogy sikerült e éles képet készítenem... Sajnos a nagy része homályos, a remegő, forró levegőnek köszönhetően, de sikerült néhány éles kép, és nagyon meg vagyok elégedve.

Még az oldalsó ablakon nézegetem a mellettem keresgélő pólingot, mikor egy személyautó gördül be elém. Egy darabig tanácstalanul nézzük egymást, majd elkezdenek röhögni, és távoznak... Egy percig majd a sátrat tépem szét mérgemben, de aztán beláttam, hogy tényleg nem lehet hétköznapi látvány, hogy valaki egy mező közepén, a tűző napon, egy kis sátorban heverészik. :)

Fotó: Mánfai Iván

A nap további része elég eseménytelenül zajlott, bár egy, a zsákmányon civakodó rétihéja pár azért színesítette a délutánt...


Fehér gólya - Ciconia ciconia

Nagy póling - Numenius arquata

Nagy póling - Numenius arquata

Nagy póling - Numenius arquata

Nagy póling - Numenius arquata

Barna rétihéja - Circus aeruginosus

Barna rétihéja - Circus aeruginosus

Barna rétihéja - Circus aeruginosus


Dolmányos varjú - Corvus cornix


2014.07.25.

Egész nap nem történt semmi! A hajnal szép volt, de utána tűzött a nap, aztán fülledt meleg következett, és estére alaposan meg is áztam...
Két nap alatt 30 órát töltöttem a lesben, ami alaposan szétcincálta az idegeimet, és estére úgy döntöttem: elég volt!




2014.07.26.

Apa, az előző két hajnalon, miután segített felállítani a lest, kiült egy kis leselkedésre, az egyik vadászlesre... Az itt fotózott szarvasai, és az én tegnapi sikertelenségem, arra csábítottak, hogy ma pirkadatkor én is itt próbálkozzam.

Fotó: Mánfai Iván

Alig telepedtem le a vadászles alatt, a sűrű ködben máris egy hol megjelenő, hol eltűnő, fekete árny mutatkozott... Egy vaddisznó! Alig tudtam fókuszálni, de mikor ideális távolságba ért, keresztbe fordult, és elkészíthettem róla egy képet, ami szépen visszaadja ennek a hajnalnak a hangulatát.
Ezen felül még egy fácánt is majdnem sikerült megröptéznem... Sajnos pont a les lábának takarásában érkezett, szóval mire ráállt a fókusz, már túl közel volt!

Vaddisznó - Sus scrofa


Fácán - Phasianus colchicus

Mikor már vadakra nemigen lehetett számítani, felültem apa mellé a lesre, és az érkező libák fotózásával múlattuk az időt.

Nyári lúd - Anser anser

Nyári lúd - Anser anser

Nyári lúd - Anser anser

Nyári lúd - Anser anser

Nyári lúd - Anser anser

Délután még felültem pá órára a röppképezős lesünkre, ahol szintén a libáké volt a főszerep, de az egyik csapat végre valahára, a jó oldalon húzott el, ami a képet nagyban megkülönböztette, az eddig készültektől!

Nyári lúd - Anser anser


2014.07.27.

Az utolsó hajnalt is szerettük volna fotózással tölteni, ezért a napkelte újból a terepen ért bennünket.
Nagy reményeim voltak, de mikor már kivilágosodott, és még mindig nem jött semmi, az éjszakai három óra alvást, a les alatt leheveredve, megtoldottam még eggyel!

Fotó: Mánfai Iván

Ébredés után még lefotóztam a távoli szórón csipegető őzeket, majd búcsút vettünk ettől az oly kedvessé vált tájtól....

Őz - Capreolus capreolus

Ezúton is köszönjük a lehetőséget, a Csehi-Imrédi Vadásztársaságnak!

2 megjegyzés:

  1. Legjobb a sárga permetezős, a sármányos, a felhős-fehér gólyás, 26-áról az ágas-bogas meg az 1. anser.

    VálaszTörlés