2016. július 17., vasárnap

Balaton kicsit másképp 2016.07.11. - 2016.07.17.

Családommal idén nyáron is lehetőségünk volt eltölteni egy hetet nagybátyámék nyaralójában.
A családi programok mellett természetesen most is igyekeztem minél több időt a fotózásnak szentelni.

2016.07.11.
Az első napok ezúttal is a terepbejárással, és a terület megfigyelésével teltek, és csak ezután szövögethettem tovább a terveket.

Vörös gém - Ardea purpurea

2016.07.12.
Hajnal:
Nyári lúd - Anser anser

Délután:
Nyári lúd - Anser anser

Vörös gém - Ardea purpurea

2016.07.13.
Hajnal:
Az első két nap csak amolyan tapogatózás volt, aztán már céltudatosan indultam neki az éj leple alatt bujkáló bereknek.
A száraz időjárás lehetővé tette, hogy biciklivel járjam a területet, így nagy távolságokat gyorsan bejárhattam, és jó esetben az első napsugarakkal egy időben már egy egy fotótémára is rábukkantam. Így lett szerencsém egy fehér gólyával, aki a kora reggeli félhomályban, egy kaszálón szedegette a rovarokat, pockokat, és békésen tűrte, hogy kerékpáromat hátrahagyva óvatosan megközelítsem. A várt hatás nem maradt el, a felkelő nap aranyba borította a tájat, különlegessé téve ezzel "hétköznapi" madarunkat.

Fehér gólya - Ciconia ciconia

Fehér gólya - Ciconia ciconia

A gólyával együtt a legszebb fények is távoztak, de azért még érdemes volt kutakodni egy kicsit, és a terület másik végében található tisztáson rá is bukkantam egy őzsutára. A nap már magasabban járt, de még megfelelőnek tartottam a helyzetet, hogy őt is ellenfényben próbáljam megörökíteni. Hosszas kúszás-mászás után sikerült magam a közelébe lopni, és a legszebb környezetben megfotózni, előtérben a lila mezei katángokkal.

Európai őz - Capreolus capreolus

Európai őz - Capreolus capreolus

Nyári lúd - Anser anser

Délután:
Európai őz - Capreolus capreolus

2016.07.14.
Ezen a napon kihagytam a hajnali cserkelést, és kivételesen délután sem a berekbe vezetett az utam, mert fotózás helyett egy családi program volt kilátásban, méghozzá a Tihanyi-félsziget meglátogatása.
Talán senki sem fog meglepődni azon, hogy ezúttal is a fényképezőgépem mögött kötöttem ki. Az itt élő ürgepopuláció remek lehetőségeket biztosít a fotózásra, amit nem szerettem volna kihagyni. A sok turista között nem volt egyszerű dolgom, de azért összejött pár értékelhető kocka, és örültem, hogy egy újabb faj került a gyűjteményembe.

Fotó: Mánfai Kinga

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

Ürge - Spermophilus

2016.07.15.
Hajnal:
Igyekeztem kihasználni a még hátralévő pár napot, így hajnalban már ismét biciklimen ültem, és a berek felé tekertem.
Hamarosan bele is botlottam két szarvastehénbe és egy fiatal bikába, de mivel még csak ekkor pirkadt, nem sikerült túl jó felvételt készítenem, és hiába az óvatos hason csúszás valami gyanús lett nekik, és a legszebb fények megérkezte előtt besétáltak a nádasba.

Gímszarvas - Cervus elaphus

Más vaddal sajnos nem találkoztam, és mivel elértem a terület végén található vadászlest, oda ültem fel megpihenni.
Fújt a szél, és hőérzetemet az sem javította, hogy a tegnapi ürgék utáni kúszás-mászásban kiszakadt a nadrágom.

A tisztás azonban hamarosan gyönyörű fényben pompázott, a nap épp ekkor emelkedett a dombok fölé beragyogva ezzel az egész nádi világot.
A sors fintora, hogy mikor megjelent hat szarvastehén borjaikkal, beborult az ég.
Gyorsan lekúsztam a létrán, és a les alá ülve fotóztam őket. Nagy élmény volt, szép jelenetekkel gazdagodtam.


Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Gímszarvas - Cervus elaphus

Délután:
Délután ismét egy családi program következett, meglátogattuk a Balaton-felvidéken fellelhető Szentbékkállai kőtengert.

Fotó: Fazekas Ágota




2016.07.16.
A hajnali fotózást elmosta az eső, délután azonban már olyan tervvel álltam elő, melynek még az esős időjárás sem lehet akadálya. Lessátramat egy igen kedvező helyen fekvő magasles alá rejtettem, és innen vártam a vadakat. A szagok szempontjából a szél nekem kedvezett, azonban annyira erős volt a szemből érkező áramlat, hogy gyakorlatilag vízszintesen vágta be az esőt sátramba. Az amúgy sem komfortos lesezést az sem segítette, hogy egész délután alatt mindössze egy távoli őzet sikerült megfigyelnem.


Másnap hajnalban is innen próbálkoztam, de sajnos ez az alkalom sem hozott több eredményt.
A nyaralás azonban könyörtelenül véget ért, indulnunk kellett haza.

Ezúton is köszönjük a lehetőséget, a Csehi-Imrédi Vadásztársaságnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése